DOMOWE MISIOWE PRZEDSZKOLE - TYDZIEŃ XI

Temat tygodnia: Lato, lato…

I. Poniedziałek                                                                                                                            

1. „Nadchodzi lato” – zabawy słownikowe z tekstem J. Myślińskiej i I. Mojsak

Cieszy się rodzina na to,

że nadchodzi lato:

tato auto już maluje,

mama rower poleruje,

Ja zaś wolę leżeć w łodzi

- tam mnie wiatr najlepiej chłodzi.

Niech dziecko próbuje odgadnąć zaznaczone wyrazy. Wspólnie poszukajcie do nich rymów np. lato – tato. Co można robić jeszcze latem? Jeśli podoba Wam się wiersz nauczcie się go na pamięć.

2. „Lusterko” -  zabawy ruchowo - naśladowcze

Pobaw się z mamą, tatą w "lusterko". Jedna osoba wymyśla gesty, ćwiczenia, czynności, ta druga jest odbiciem w lusterku-naśladuje dokładnie tak samo. Potem następuje zamiana ról.

 

II. Wtorek

1.  „Lato” – malowanie farbami plakatowymi na dużym formacie

Na dużym brystolu namalujcie wszystko to co kojarzy się wam z latem; morze, góry, las, łąkę.

2. „Gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenia logopedyczne  usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Potrzebne będzie lusterko

Rodzic powinien demonstrować prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrot­nie. 

Powitanie – dzieci dotykają czubkiem języka każdego zęba osobno. Unoszą język raz za górnymi, raz za dolnymi zębami.

Pyszny obiad – dzieci oblizują językiem wargę górną i dolną, jak po zjedzeniu pysznego, rodzinnego obiadu.

Spacer – przy szeroko otwartej jamie ustnej, język idzie na spacer w stronę nosa i w stronę brody.

Rodzinna zabawa – dzieci naśladują dmuchanie baloników: wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami.

Karuzela – dzieci naśladują ruch językiem w koło, od wewnętrznej strony jamy ustnej. Język porusza się raz w jedną, raz w drugą stronę, zataczając duże koła.

 Całusy – dzieci wypychają wargi do przodu i naśladują wysyłanie pocałunków mamie i tacie.

 Drzwi – dzieci pokazują, jak zamykają się i otwierają drzwi do domu – rozwierając i zwierając wargi wyciągnięte do przodu.

 

III. Środa

1. „Ludzik”- zabawa figurami geometrycznymi z rymowanką

 

Przygotuj: kartki A4, figury wycięte z kolorowego papieru, klej

 

Dziecko słuchając rymowanki układa z figur ludzika

„Głowa z koła, tułów to kwadrat,

Prostokąty- ręce dwie

I o nogach nie zapomnij

Dwa prostokąty dołóż też”

Następnie przykleja go na kartce. Podobnie możecie ułożyć np. dom, kwiatek itp.

 

2.  „Rodzina latem” – puzzle interaktywne

Ułóż puzzle interaktywne.

 

https://cloud6i.edupage.org/cloud?z%3ApgrndOa5seoTbo0FbUWWDvelUzAw6wvrcrdS5k6IAGujlhe0VdcyO0lGoKsPNIYo 

 

Link do puzzli: https://view.genial.ly/5ec02a6e32a04c0d96b72bf8

IV. Czwartek

1. „Lato, lato, lato czeka..” – zabawy przy piosence

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=hPfioB70WC0

2. „Letnie wzory” - paluszkiem po mące czyli usprawniamy paluchy

Czasem banalne zajęcia zajmują dzieci najdłużej. Tak jak w przypadku mąki, kaszy manny i innych materiałów sypkich po których można rysować. Dzieciaki je uwielbiają!

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2019/09/70478537_432468800708118_2436863451889401856_n-1024x768.jpg          https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2019/09/70537923_1071713013026219_4350718617201934336_n-e1568737092625-1024x823.jpg

Niby to świetna zabawa, miła w dotyku, zajmująca, nawet można się trochę pobrudzić , ale przede wszystkim to rewelacyjne ćwiczenie nie tylko motoryki małej, ale i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

 

V. Piątek

1. „Zabawy z porami roku’- rozwiązywanie zagadek słownych i muzycznych

Co to za pory roku?

Na drzewach liście kolorowe.

W sadzie owoce zdrowe.

W spiżarni różne zapasy,

Na trudne czasy (jesień)

Śniegiem pola zasypało,

Gdzie nie spojrzysz , wszędzie biało.

Biały puszek z nieba leci,

Już bałwanka lepią dzieci. (zima)

Bociany z podróży wracają,

Wokół kwiaty rozkwitają

Motyle pojawily się na łące,

Ale dni nie są jeszcze gorące (wiosna)

Jest gorąco, słońce świeci.

Na wakacje jadą dzieci.

W wodzie będą się pluskały

I na plaży w piłkę grały (lato)

Zagadki muzyczne:

Włącz kolejno dziecku fragmenty utworów A. Vivaldiego „cztery pory roku; Jesień, Zima , Wiosna, lato”. Dziecko po wysłuchaniu stara się odgadnąć, z jaka pora roku jest on związany. Może wykonywać krótkie improwizacje taneczne z kolorową chustą.

Link do utworu: https://www.youtube.com/watch?v=MR9XZQG7F-4 (jesień)

https://www.youtube.com/watch?v=11Gs-rfPPis (zima)

https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o (wiosna)

https://www.youtube.com/watch?v=hGV-MRdcQOE (lato)

 

2. „Co mam włożyć” – zabawa słowno – ruchowa

Utrwalenie nazw ubrań, które zakładamy latem.

Kiedy ciepło jest na dworze, -zaczyna mówić rodzic

To ja…..(klapki, kąpielówki, spodenki….) sobie włożę –

Dziecko wymienia jeden element ubrania

Raz- dwa-trzy, raz-dwa-trzy, jak to włożyć?

Pokaz mi. – dziecko naśladuje gest wkładania wymienionej części ubrania.

 




oddzialy / oddzial-VI