DOMOWE MISIOWE PRZEDSZKOLE - TYDZIEŃ IX

Dzień dobry kochane przedszkolaki i drodzy rodzice!

 Wiosna jest piękną i bogatą porą roku. Kwiaty, soczysta zieleń traw, słoneczna pogoda, lekki ciepły wiatr to dla większości z nas skojarzenia związane z łąką. Łąka jest bardzo interesującym środowiskiem przyrodniczym. I właśnie o łące będziemy rozmawiać w tym tygodniu. Poznacie różne owady, zwierzęta, kwiaty i ptaki, które można spotkać podczas spaceru na łące.

Usiądźcie wygodnie i zaczynamy! 

 

 

Temat tygodnia: Łąka w maju

I. Poniedziałek                                                                                                                            

1. Pamięciowe opanowanie wiersza I. Salach „Łąka”

 
Łąka tylu ma mieszkańców,

 zwierząt, roślin kolorowych.

 Tu motylek, a tam pszczółka,

 tutaj kwiatek – o, różowy!

Z kopca wyszedł krecik mały,

obok niego idzie mrówka.

Na rumianku w krasnej sukni przycupnęła boża krówka.

Nad tą łąką kolorową bal wydały dziś motyle.

Zapraszają wszystkie dzieci,

 więc zatańczmy z nimi chwilę.

Przeczytaj dziecku wiersz i porozmawiaj z nim o  zwierzętach jakie żyją na łące.

2. „Owady  na łące ” – zabawy ruchowe
a) „Bocian i żaba” – dziecko – żabka skacze sobie na dywanie, gdy rodzic mówi „Przyleciał bocian” dziecko – żabka siedzi nieruchomo, na sygnał „Bocian odleciał” żabka dalej skacze. Zabawę powtarzamy kilka razy.

b) „Pszczółka do ula” – na dywanie rozkładamy gazety – ule. Dziecko biega w różnych kierunkach, na umówiony sygnał np. klaśnięcie wraca do ula. Zabawę powtarzamy kilka razy

c) „Biedronki” – rysujemy wcześniej czarne kropki. Dziecko biega w dowolnym kierunku na hasło np. dwie kropki dziecko bierze wskazana liczbę kropek i podaje rodzicowi, liczbę kropek za każdym razem zmieniamy.

d) „Mrówka” – rozkładamy skakankę na dywanie(może też być gruby sznurek), dziecko utrzymując równowagę próbuje po niej przejść, zabawę powtarzamy kilka razy.

 

II. Wtorek

1. „Walc kwiatów” P. Czajkowskiego – aktywne słuchanie muzyki

Link d piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc

Należy przygotować: rolkę po ręczniku papierowym, woreczek foliowy, folię aluminiową, gazetę. Dziecko najpierw słucha melodii. Ustalenie, że na łące owady pięknie grają a kwiaty tańczą walca. Rodzic zostaje dyrygentem i mówi dziecku, jakim jest owadem;

- bzyczenie pszczółki – bzzzz – naśladowanie odgłosów przez tubę z rolki

- fruwanie biedronki – naśladowanie odgłosu poprzez pocieranie woreczka foliowego

- „gra konika polnego” – naśladowanie odgłosu poprzez szeleszczenie folia aluminiową

- fruwanie motyla – naśladowanie skrzydełek gazetą

Do wspólnej zabawy zapraszamy rodzeństwo.

2. „Biedronka” – kolorowanie obrazka, dorysowanie brakujących kropek

 

 

III. Środa

1. „Życie na łące” – zabawa matematyczna z elementami ćwiczeń ortofonicznych

Co to jest:

Wiosną kolorowa, pełno kwiatów wkoło,

Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło.

Traw się zieleni, pszczoła nektar spija,

Dzieci Graja w piłkę, czas tu szybko mija. (łąka)

Niech dziecko opowie co widzi na obrazku. Policzcie wspólnie ile jest motyli czerwonych, żółtych, niebieskich, ile jest kwiatów w poszczególnych kolorach, ile jest wszystkich razem. Jakich zwierząt brakuje? (biedronki, pszczoły, osy, bąki, żaba, bocian itp.)Niech dziecko spróbuje naśladować odgłosy tych zwierząt.

2. „Spacerkiem po polskiej łące” – oglądanie filmu edukacyjnego

Link: https://www.youtube.com/watch?v=jNN_5qJZtJw

 

IV Czwartek

1. „Ślimak ” – układanie i przyklejanie  z kolorowego sznurka sylwetki ślimaka

Wysłuchanie ciekawostek o ślimaku winniczku

https://www.youtube.com/watch?v=OwVOVVOSzsU

 Spróbujcie z dzieckiem na kartce ułożyć  ślimaka ze sznurka i przyklejcie na kartkę. Dorysujcie kredkami na kartce łąkę.                                                  

2. „Na łące” – opowieść ruchowa przy muzyce według B. Formy

Jest piękna pogoda. Świeci słońce. (dziecko maszeruje w różnych kierunkach)

Wszyscy mieszkańcy łąki już dawno ( unosi ugięte ręce na boki i szybko macha)

Wstali i wykonują swoja pracę.(dłońmi biega na palcach po dywanie)

Mrówki budują swoje mrowisko.(maszeruje w miejscu)

Pszczoły zbierają nektar, frunąc z kwiatka na kwiatek. (naśladują fruwanie pszczół)

Powiał wiatr. Kwiaty i trawa kołyszą się w różne strony(wyciąga proste ręce do boku i porusza nimi naśladując lot motyla)

Nagle pojawiają się piękne motyle.

 

V. Piątek

1. „Życie w pszczelej rodzinie” – oglądanie filmu edukacyjnego o życiu pszczół

Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=p_UgKxHpodM

2. „Pszczoła” - wykonanie pracy plastycznej

Co będzie potrzebne?
  • rolka po papierze toaletowym
  • farby
  • kolorowy papier
  • nożyczki
  • klej
  • kółka do origami
  • zapałki
  • samoprzylepny papier
Sposób wykonania

Proponuję zacząć od pomalowania rolki po papierze toaletowym na żółto oraz zapałek na czarno. W czasie gdy elementy schną dzieci wycinają skrzydełka dla naszych pszczół. Następnie wycinają paski z papieru samoprzylepnego (można wcześniej przygotować linie dla ułatwienia tego zadania). Teraz możemy przygotować głowę :) Do jej stworzenia wykorzystałam wcześniej pomalowane zapałki oraz kółka do prac z origami. Na koniec wystarczy przykleić do tułowia czarne paski, skrzydełka oraz główkę tak jak jest to widoczne na zdjęciach naszych prac :)

 

 

 

 




oddzialy / oddzial-VI