Ćwiczenia dla dzieci uczęszczających na zajęcia z gimnastyki korekcyjnej- VI zestaw

Ćwiczenia w ramach gimnastyki korekcyjnej – VI zestaw:

Zabawy ożywiające:

a) „Bociany”- zabawa naśladowcza. Uczestnicy zabawy maszerują po pokoju. Na hasło prowadzącego: „Bociany” wszyscy stają na jednej nodze, ramiona wyprostowane, wyciągnięte w bok.

b) „Wielkoludy”- zabawa naśladowcza. Uczestnicy zabawy maszerują po pokoju. Na hasło prowadzącego: „Wielkoludy” należy stanąć na palcach i wyciągnąć ramiona jak najwyżej w górę.

Ćwiczenia rozciągające mięśnie piersiowe:

a) Pozycja wyjściowa- klęk podparty. Ruch- krążenia raz prawą, raz lewą ręką w tył.

b) Pozycja wyjściowa- siad klęczny. Ręce wyciągnięte w górę, wzrok skierowany przed siebie. Ruch- przejście do pozycji niskiej Klappa z maksymalnym wyciągnięciem się ku przodowi (należy zwrócić uwagę, aby dziecko przez cały czas siedziało na piętach).

                 - pozycja niska Klappa

c) Pozycja wyjściowa- leżenie przodem. Nogi wyprostowane i złączone. Ręce wyprostowane, wyciągnięte przed siebie, dłonie na piłce. Ruch- wytrzymać, rozluźnić mięśnie piersiowe.

Ćwiczenie oddechowe. Pozycja wyjściowa- siad skrzyżny. Ruch- wdech ręce przodem w górę, wydech bokiem w dół.

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie ściągające łopatki:

a) Pozycja wyjściowa- siad skrzyżny. Plecy wyprostowane, ręce w pozycji „skrzydełek”. Wyprost jednej ręki w bok i odrzut w tył.

b) Pozycja wyjściowa- leżenie przodem. Nogi wyprostowane i złączone. Ręce w pozycji „skrzydełek” uniesione nad podłogą. Głowa uniesiona, wzrok skierowany w podłogę. Ruch- przeniesienie rąk nad podłogą w przód do wyprostu, a następnie ściągnięcie do pozycji „skrzydełek”.

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie karku:

a) Pozycja wyjściowa- siad skrzyżny. Plecy wyprostowane, wzrok skierowany przed siebie. Palce dłoni splecione, oparte na potylicy, łokcie szeroko. Ruch- naciskanie głowy na dłonie.

b) Pozycja wyjściowa- leżenie przodem. Nogi wyprostowane i złączone, głowa uniesiona, wyciągnięta w przód, ręce zgięte w łokciach uniesione nad podłogę. W dłoniach, przed głową piłka. Ruch- uniesienie piłki nad podłogę i rzut sprzed głowy w przód.

Ćwiczenie oddechowe. Pozycja wyjściowa- siad skrzyżny. Ręce w „skrzydełka”, dłonie zaciśnięte w pięść, palce wskazujące ustawione pionowo. Ruch- wdech nosem, ze skrętem głowy w bok, a następnie dmuchnięcie na palce, jakby się gasiło świeczkę.

Ćwiczenia stóp:

a) Pozycja wyjściowa- siad prosty. Ręce oparte na podłodze z tyłu. Ruch- maksymalne zgięcie grzbietowe stóp.

b) Pozycja wyjściowa- siad ugięty. Dłonie trzymają podwinięte palce stóp. Ruch- dążenie do wyprostowania dłońmi palców stóp z jednoczesnym oporowaniem stopami. Uwaga: należy zwrócić uwagę , aby dziecko nie zaokrąglało pleców.

c) Pozycja wyjściowa- siad na krześle. Przed dzieckiem leży skakanka. Ruch- chwyt skakanki palcami stóp, uniesienie jej nad podłogę i ułożenie ze skakanki na podłodze koła.

d) Przesuwanie laski gimnastycznej (bądź kijka) po podłodze bez dotykania piętami podłogi. Naciskanie stopami na laskę i toczenie laski w przód i w tył.

 




oddzialy / oddzial-V