Propozycja zajęć 08. 04. 2021

 

„Ł jak łopata”- zapoznanie z wyglądem litery Ł, ł

 

Pytamy dziecko, co widzi na obrazku i do czego służy to narzędzie

ŁOPATA

Prosimy, by dziecko przyjrzało się napisowi, rodzic czyta wyraz i prosi by dziecko podzieliło go na sylaby. Następnie rodzic głoskuje- dziecko powtarza.

Prosimy, by dziecko określiło, które litery w wyrazie to samogłoski, a które spółgłoski.

Zadaniem dziecka jest wymienić słowa w których głoska Ł występuje na początku, w środku i na końcu wyrazu.

Polecamy dziecku, by znalazło w domu napisy z literą Ł

Jak piszemy literę Ł, ł obejrzyjcie tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=V9Jyhs7nb1g

Po obejrzeniu filmiku, dziecko próbuje napisać literę palcem w powietrzu, na dywanie, a następnie na kartce

Prosimy o uzupełnienie Karty Pracy na str. 29A i B oraz 31A i B

Dla chętnych: dziecko w sposób dowolny ozdabia literę „Ł” (kartonik z literą każde dziecko zabrało do domu)

 

„Szybka reakcja”- zabawa muzyczno- plastyczna

Do zabawy potrzeba będzie kartka A4, kredka w kolorze czerwonym i zielonym. Włączamy dziecku muzykę z załącznika, prosimy, by uważnie się w nią wsłuchało: usłyszy na przemian melodię wolną i szybką. Jego zadaniem będzie w trakcie słuchania muzyki narysować obrazek (może to być wiosenny ogród), gdy muzyka będzie wolna, dziecko rysuje tylko kredką zieloną, gdy muzyka będzie szybka, rysuje kredką czerwoną.

 

Rozpoznawanie odgłosów zwierząt”- zabawa słuchowa

 Posłuchajcie głosów zwierząt. Czy potraficie określić, które zwierzę wydaje taki odgłos? Oto adres strony internetowej z odgłosami zwierząt :

https://www.youtube.com/watch?v=WEZw-Zo-_vQ  

 



Załączniki: