Propozycja zajęć 07. 04. 2021

 

Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmu, dzięki któremu dowiesz się jak wygląda cykl życiowy motyla:

https://www.youtube.com/watch?v=cW47pgAevKM

 

Przyjrzyj się jeszcze raz ilustracji, a następnie wykonaj ćwiczenie w kartach pracy Str. 28A i B

 

 

„Słyszę i liczę” – zabawa matematyczna, odtwarzanie zasłyszanych dźwięków.

Przygotuj drewnianą łyżkę, garnek (można zastąpić innymi dostępnymi przedmiotami) oraz dowolne liczmany dla dziecka( fasola, mazaki, karteczki…), kartkę i ołówek. Poproś, aby dziecko zamknęło oczy. W tym czasie wystukaj dźwięk kilka razy (max 10) w takim tempie, by dziecko mogło je policzyć. Zadaniem dziecka jest ułożenie przed sobą tyle liczmanów, ile dźwięków usłyszało oraz napisanie na kartce odpowiedniej liczby. Powtórzcie zabawkę kilka razy, możecie również zamieniać się rolami.

 

Rodzicu, przeczytaj dziecku poniższe zagadki. Czy uda mu się odgadnąć wszystkie? Powodzenia!

 

W każdej wsi jest taki budzik, który co dzień budzi ludzi. Budzik chodzi, łapką grzebie. Choć nie czesze się, ma grzebień.     

Duża i łaciata, na zielonej łące. Mlekiem nam dziękuje, za trawę i słońce. 

Mieszka w chlewiku tłuścioszka znana. Przez ludzi na słoninkę i mięso chowana.

Chodzi po podwórku, o ziarenka prosi. Siaduje na grzędzie, pyszne jajka znosi.

Beczy i potrząsa bródką, chce się dostać do ogródka. Gdzie kapusta i sałatka. Och, nietrudna to zagadka

Kiedy pędzę, galopuję, powiew wiatru w nozdrzach czuję. Jeśli cukru kostkę dasz, miejsce na mym grzbiecie masz.

Nie na polu, nie pod miedzą, lecz na hali trawkę jedzą. Wełniane kubraczki mają, wełnę na sweterki dają.

Wytworny jest niebywale, czerwone nosi korale. Gdy na drodze mu ktoś stanie, to usłyszysz ... gulgotanie.