„Gdzie jest więcej?” - zabawa matematyczna.

 

Pszczółko, dziś pobaw się w eksperymentowanie.

Razem z mamą lub tatą przygotuj kilka naczyń lub pojemników na wodę o różnych kształtach. Rodzicu, do jednego z nich wlej wodę i poproś dziecko o zaznaczenie jej poziomu flamastrem. Zachęć dziecko do przelewania wody do różnych naczyń i obserwowania, jak wysoko sięga. Zadawaj dziecku pytanie: Gdzie jest więcej wody? i po każdej odpowiedzi zachęcaj do przelania wody z powrotem do pierwszego naczynia, sprawdzenia, czy ilość wody się zmieniła.

Celem zabawy jest uświadomienie dziecku, że niezależnie od tego, jaki kształt ma pojemnik i jak wysoko sięga w nim woda, jeśli się jej nie doleje lub nie wyleje, wody jest cały czas tyle samo. Zabawa jest zachęta do samodzielnego eksperymentowania, rozwija umiejętności matematyczne.




oddzialy / oddzial-III