Oddział II

Witamy w grupie "Smerfy" :)

Grupa pracuje w godzinach: 6:30 - 16:30

Nauczycielki: mgr Judyta Truskolaska i  mgr Agnieszka Paw

Woźna oddziałowa: Marzena Sosnowska

Pomoc nauczyciela : Ewa Kurzyna

 

Konsultacje z nauczycielem ustalane są indywidualnie wg potrzeb rodziców.

 

 


Angielski w domu

Piosenka na powitanie



Religia prawosławna

Xrystos Woskresie ! moje kochane Dzieci  :-)

dziś już ostatni raz witamy się tym wspaniałym, zawierającym w sobie wszystko i opisującym wszytko pozdrowieniem, albowiem w najbliższy czwartek, tj. 28.05 jest wielkie , jedno z 12-stu wielkich świąt,  święto - Wniebowstąpienie Pańskiego - Wozniesienije Gospodnie.
W ten dzień, po 40-stu dniach od Swego zmartwychwstania - Pan nasz Jezus Chrystus - wstąpił na Niebiosa.  Wstępując na Niebiosa, nie pozostawił nas, ludzi, samych na ziemi. Obiecał, iż przyśle Apostołom i teraz również nam, pochodzącego od Boga Ojca - Pocieszyciela - Ducha Świętego, by wzmacniać  nas w wierze, nadziei i miłości.

Poniżej, zapraszam serdecznie do wysłuchania kilku słów ojca Piotra Borowika o ikonie Święta Wozniesienija Gospodnia, jakie pojawiły się w radiu Orthodoxia, a które obrazowo opisują co zadziało się prawie 2000 lat temu...

https://orthodoxia.pl/swieto-wniebowstapienia-panskiego-ikonografia/

pozdrawiam Was cieplutko !
Irena Matys



"Święto mamy i taty"- 25.05.- 29.05

Propozycje zajęć i zabaw:



Domek dla Bazgrołka

W załączniku znajduje się karta pracy. Zadanie dzieci polega na dorysowaniu okien i drzwi, a także pokolorowaniu powstałego obrazka.



Ćwiczenie oddechowe i zabawa matematyczno- ruchowa

„Piana mydlana”- ćwiczenie oddechowe. Rodzic wlewa do miski wodę i dodaje środek powierzchniowo czynny np. mydło w płynie, szampon, żel pod prysznic. Dziecko otrzymuje długą słomkę i za jej pomocą wtłacza powietrze do wody, aby zrobić jak największą pianę. Dzieci ćwiczą prawidłowe oddychanie: wdech nosem, wydech ustami przez słomkę (podczas wdechu słomka nie może być w ustach).



Ćwiczenia percepcji wzrokowej i zabawy naśladowcze

Smerfiki przyjrzyjcie się uważnie poniższym kartom pracy. Na każdej z nich znajdują się obrazki pogrupowane w rzędy. Wasze zadanie polega na odnalezieniu i wskazaniu rodzicom obrazka, który nie pasuje do pozostałych. 



Opowiadanie i zabawy logopedyczne

Co się wydarzyło w Pluszątkowie doskonalenie umiejętności słuchania i rozumienia tekstu opowiadania. Rodzic czyta dziecku poniższą historię na podstawie tekstu M. Rosińskiej.



Zabawa ruchowa i matematyczno - słuchowa

„Idzie, idzie...”- aktywność ruchowa.



"Wrażenia i uczucia"- 18.05-22.05

Dzień pierwszy- poniedziałek:



Angielski w domu

Piosenka na powitanie



Film edukacyjny o zawodach i eksperyment

  Zawody ludzi na wsi i w mieście”- film edukacyjny,    https://youtu.be/yeb8xHErRRg



Ćwiczenia motoryki dużej i grafomotoryka

„Szalona piłka”- ćwiczenia motoryki dużej. Do ćwiczeń potrzebna jest piłka. Poproś dziecko, aby trzymając piłkę wyprostowanymi rękami zrobiło kilka skłonów w przód, następnie po kilka skłonów na boki. Poproś dziecko, żeby usiadło z nogami wyprostowanymi w kolanach (w siadzie prostym). Ułóż piłkę przy kolanach dziecka i poproś, aby kilka razy przeniosło wyprostowane i złączone nogi nad piłką – raz w jedną, raz w drugą stronę. Poproś, aby dziecko położyło się na brzuchu głową w kierunku ściany, około pół metra (lub dalej) od niej. Zachęć dziecko, aby unosiło głowę i turlało piłkę do ściany tak, aby piłka odbijała się od ściany i wracała do dziecka. Liczba powtórzeń zależy od możliwości dziecka. Ćwiczenia poprawiają gibkość, rozciągają mięśnie, wzmacniają mięśnie brzucha i grzbietu.



"Minionki"- zabawa taneczna

Kochane dzieciaki 😊



Zabawa sensoryczna i oddechowa

„Kasza”- ćwiczenie sensoryczne. Dziecko otrzymuje talerz z kaszą manną. Dotyka kaszy, nabiera ją w dłonie, zanurza dłonie w kaszy. Następnie słucha poleceń rodzica i palcem rysuje wskazane wzory, np. kreski, kółko, krzyżyk, serce, węża.



Religia prawosławna

Xrystos Woskresie ! moje Kochane Dzieci :-)

    Jest Ona w każdym domu, a szczególnie  w każdej cerkwi,  kapliczce, sali katechetycznej ... przypomina nam i przenosi w czas wielkich i mniejszych świąt cerkiewnych, przypomina o świętych, męczennikach, cudotwórcach, a przede wszystkim  przypomina o Panu Bogu w Trójcy Jednym: Bogu Ojcu, Bogu Synu - Jezusie Chrystusie oraz  Duchu Świętym. Przypomina też szczególnie o naszej Mamie Niebieskiej -  Marii - Matce Boga naszego Jezusa Chrystusa, do której to między innymi zawsze zwracamy się z modlitwą o pomoc i ją otrzymujemy :-)
    Ikona - o niej to będzie dzisiejsza opowieść, na którą Was serdecznie zapraszam. Dowiemy się co to jest Ikona, jak powstaje oraz dlaczego mówimy, iż ikonę się pisze a nie maluje.... Jaką rolę odgrywają w prawosławiu ikony? Dlaczego powinno się je czcić? Jaka jest ich symbolika? Jak należy prawidłowo całować ikony? Na te oraz inne pytania postara się odpowiedzieć arcybiskup biskup Grzegorz. W drugiej części programu, ikonograf Pan Jan Grigoruk opowie jak wygląda proces powstawania ikony oraz jaka jest symbolika kolorów używanych na ikonach.

Zachęcam serdecznie do obejrzenia filmiku - link poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=4KlCp9BT70s

pozdrawiam cieplutko
Irena Matys



Wzory z zapałek i zabawa kształtująca równowagę

Wzory z zapałek”- zabawa rozwijająca umiejętności matematyczne i spostrzegawczość wzrokową.  Do zabawy będzie potrzebnych ok. 20 zapałek. Rodzic prosi dziecko, aby rozłożyło zapałki na dwie części tak, żeby w każdej części było tyle samo zapałek (dziecko może rozkładać kolejno zapałki mówiąc „ta jest dla ciebie, ta jest dla mnie”). Z zapałek z jednego zbioru rodzic układa wzór, następnie prosi, aby dziecko ułożyło taki sam z zapałek z drugiego zbioru. W zależności od możliwości dziecka wykorzystujemy mniej lub więcej zapałek. Przed przystąpieniem do zabawy można poprosić dziecko, aby pomalowało zapałki farbami – zapałki w obu zbiorach powinny być pomalowane w taki sam sposób, aby można było ułożyć wzór, a następnie go odtworzyć. Pierwsza część zabawy – rozkładanie zapałek na dwie części, ich przeliczanie i porównywanie liczebności – kształtuje umiejętności matematyczne. W drugiej części – układaniu zapałek według wzoru – dziecko kształtuje spostrzegawczość oraz sprawność rąk.



"Zawody wokół nas"- 11.05.- 15.05

Propozycje zajęć i zabaw:



Odrysowywanie cieni- zabawa plastyczna

„Odrysowanie cieni”- zabawa plastyczna. Do tej zabawy potrzebna jest: duża kartka z bloku, figurki zwierząt, żołnierzyków lub postaci z bajek, maskotki, budowle z klocków oraz mazaki, kredki lub ołówki, dużo słońca lub włączona lampka. Rodzic kładzie kartkę z bloku na stole, układa na niej wybraną przez dziecko zabawkę tak, aby rzucały cień na kartce. Zadaniem dziecka jest odrysowanie cieni. Jest to twórcza zabawa pobudzająca dziecięcą wyobraźnię.



Zabawa konstrukcyjna i rozwijająca sprawność manualną

"Dom z klocków"- zabawa konstrukcyjna. Dziecko buduje dom z klocków według własnego pomysłu. Zabawa rozwija twórczość i pomysłowość.



Zabawa oddechowa i ćwiczenie w segregowaniu

"Płatki kwiatów"- ćwiczenie oddechowe. Rodzic daje dziecku płatki kwiatów (może to być również wata, piórka, płatki kosmetyczne) i prosi dziecko, aby naśladowało czynności, które będzie wykonywać. Rodzic unosi swój płatek kwiatka do góry i opuszcza go, wyciąga dłoń, płatek opada na nią i wtedy na niego dmucha. Ćwiczenie można powtórzyć kilka razy. Zabawa  kształtuje prawidłowy tor oddechowy i poszerza pojemność płuc.



Zabawa słownikowa i konstrukcyjna

"Moja rodzina"- ćwiczenie w formułowania zdań, wypowiedzi na temat swojej rodziny. Zachęcamy do wspólnego oglądania zdjęć rodzinnych w albumie bądź komputerze. Jest to doskonała okazja do rozmowy o osobach znajdujących się na zdjęciach (dlaczego są tak ważne; dlaczego zdjęcia są pamiątką, wspomnieniami na całe życie; dlaczego chętnie się je ogląda; dlaczego na niektórych zdjęciach nie ma dziecka, a jest ważne dla rodziny). Warto zachęcić dziecko do poprawnego budowania zdań.



Zabawy rozwijające spostrzegawczość wzrokową

„Zgadnij, co mam na myśli." Rodzic wybiera jeden przedmiot z otoczenia, następnie opisuje jego wygląd i funkcje tak, żeby dziecko mogło odgadnąć, o co chodzi, np. „Jest niewielki, zielony, stoi na półce, można do niego nalać wodę” (wazon). Stopień trudności (wybór przedmiotu i jego opis) można zmieniać w zależności od możliwości dziecka.



Religia prawosławna

Xrystos Woskresie moje Kochane Dzieci !

Skąd się wzięło prawosławie w Białymstoku? Jaka jest historia poszczególnych parafii prawosławnych w tym mieście? Kim był św. męczennik Gabriel i jakie są jego związki z Białymstokiem - którego to święto obchodziliśmy właśnie teraz  2 i 3 maja ?

Zapraszam do obejrzenia filmiku - link poniżej :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Ty2joCRCFC0

pozdrawiam cieplutko
Irena Matys



Angielski w domu

Piosenka na powitanie



Zabawa matematyczna i ruchowa

„Zgadnij, ile”- zabawa matematyczna. Do zabawy potrzebnych jest sześć kubków bądź pojemników oraz ziarna fasoli. Na każdy kubek (pojemnik) należy przykleić kartkę z kropkami tak jak na kostce do gry. Poproś dziecko, żeby do każdego kubka (pojemnika) włożyło tyle fasolek, ile wskazuje liczba kropek. Można także do każdego pojemnika włożyć kilka fasolek i poprosić dziecko o sprawdzenie, czy liczba fasolek w pojemniku zgadza się z liczbą kropek na pojemniku, a następnie dołożenie lub odłożenie fasolek.



"Polska to mój dom"- 04.-08.05

04.05.- poniedziałek


 




oddzialy