Ćwiczenie oddechowe i zabawa matematyczno- ruchowa

„Piana mydlana”- ćwiczenie oddechowe. Rodzic wlewa do miski wodę i dodaje środek powierzchniowo czynny np. mydło w płynie, szampon, żel pod prysznic. Dziecko otrzymuje długą słomkę i za jej pomocą wtłacza powietrze do wody, aby zrobić jak największą pianę. Dzieci ćwiczą prawidłowe oddychanie: wdech nosem, wydech ustami przez słomkę (podczas wdechu słomka nie może być w ustach).

„Wielkie zbiory”- zabawa ruchowa i matematyczna. Należy przygotować kilka przedmiotów tego samego rodzaju, na przykład skarpetki, piłeczki lub kulki zmiętego papieru, oraz pojemnik. Rodzic rozkłada przedmioty w różnych miejscach pokoju, a na środku podłogi pojemnik. Na hasło „start!” dziecko ma za zadanie zebrać po kolei wszystkie rozłożone przedmioty do pojemnika. W jednej chwili dziecko może mieć w rękach tylko jeden przedmiot – po kolejny może wrócić dopiero wtedy, gdy poprzedni wrzuci do pojemnika. Proponujemy zawody, kto szybciej zbierze przedmioty J. W trudniejszym wariancie zabawy rodzic może rozłożyć w pokoju dwa rodzaje przedmiotów (np. klocki i samochody) i dwa pojemniki-  dziecko musi wrzucać po kolei przedmioty do właściwego pojemnika. Zabawa rozwija zwinność, szybkość i koordynację ruchową, a w trudniejszym wariancie- dodatkowo umiejętność dzielenia przedmiotów ze względu na rodzaj (ich segregowanie).

 




oddzialy / oddzial-II