Zabawa ruchowa i matematyczno - słuchowa.

„Idzie, idzie...”- aktywność ruchowa.

Idzie, idzie stonoga, stonoga, stonoga (jedno z rodziców stoi z przodu i jest prowadzącym, dziecko stojąc za rodzeństwem, rodzicem, porusza się wężykiem)

a tu... noga (na słowa "a tu..." zatrzymują się, na słowo "noga" uginają nogę w kolanie)

Idzie, idzie malec, malec, a tu...palec! (na słowa "a tu..." zatrzymują się, na słowo "palec" podnoszą ręce i poruszają kciukami)

Idzie, idzie koń, koń, koń (uczestnicy zabawy swobodnie poruszają się po pokoju, wysoko unosząc  nogi ugięte w kolanach)

a tu...dłoń! (na słowa "a tu..."zatrzymują się, a na słowo "dłoń" uderzają swoją dłonią o dłoń rodzeństwa lub rodzica)

Leci, leci sowa, sowa, sowa (uczestnicy zabawy mają ręce wyprostowane w łokciach, naśladują lot ptaka)

a tu...głowa! (na słowa "a tu..." zatrzymują się, a na słowo "głowa" głaszczą się otwartymi dłońmi po głowie).

 

„Policz dźwięki”- zabawa matematyczno- słuchowa. Dziecko siedzi na dywanie, na którym leży 5 zabawek. Rodzic uderza łyżką o łyżkę, a w tym czasie dziecko liczy  dźwięki. Następnie układa na stoliku tyle zabawek ile dźwięków słyszało.

 




oddzialy / oddzial-II