"Wrażenia i uczucia"- 18.05-22.05

Dzień pierwszy- poniedziałek:

"O Maćku, który był zły"- słuchanie wiersza i odpowiadanie na pytania.

"O Maćku, który był zły" Dominika Niemiec

Pewien mały Maciuś ciągle był zły.

W poniedziałek na to, że za oknem za dużo jest mgły.

We wtorek, że buty ma dużo za duże.

W środę, że nie może wskakiwać w kałuże.

W czwartek, że jeszcze piątku nie było.

W piątek, że mleko w kartonie się skończyło.

W sobotę, że hipopotamy mieszkają nie w domu, a w zoo.

A w niedzielę zezłościł się, ze ho, ho!

Z tej złości zrobił się czerwony i zniszczył rysunek Krzysia.

Na szczęście już go przeprosił i bawią się razem dzisiaj.

Rodzic zadaje pytania odnośnie przeczytanego wiersza. Jak miał na imię chłopiec, który był ciągle zły?; Czy Maciuś dobrze się zachowywał?; Co zrobił Maciuś gdy był zły?; Dlaczego Maciuś był zły?; Czy Maciuś poprawił swoje zachowanie?; Co zrobił Maciuś gdy przestał się złościć?; Co można zrobić, by kogoś przeprosić?

 

"Bocian i żabki"- zabawa orientacyjno- porządkowa. Rodzic jest bocianem, dziecko żabką. Na dywanie, w różnych miejscach, są rozłożone kartki z bloku lub gazety. Dziecko- żabka siedzi na kartce, która w zabawie jest liściem. Na sygnał słowny rodzica- bociana: „Dzieci-żabki" skaczą pomiędzy listkami, na hasło: „Uwaga bocian”, żabka- dziecko ucieka na liście. Bocian- rodzic nie może złapać żabki- dziecka, która skryła się na liściu. Złapana żabka staje się bocianem i zabawa trwa od nowa.

 

Dzień drugi- wtorek:

"Układamy smutne i wesołe buźki"- zabawa matematyczna. Do tej zabawy potrzebne są 2 buźki smutne i 2 buźki wesołe.

  

Rodzic układa na dywanie naprzemiennie buźkę smutną, wesołą, smutną, wesołą. Rodzic układając buźki mówi jaką czynność wykonuje. Po ułożeniu buziek liczy ile jest smutnych, a ile wesołych. Zadaniem dziecka jest ułożenie buziek na przemian i ich policzenie. W zabawie można wykorzystać większą ilość buziek.

"Figurki"- zabawa orientacyjno- porządkowa. Dziecko swobodnie biega po dywanie na rodzica hasło: „Figurka zamienia się w”: samochód (dziecko udaje samochód), lalkę (dziecko udaje lalkę), robot (dziecko chodzi jak robot), żaba (dziecko skacze jak żaba).

 

Dzień trzeci- środa:

"Taniec emocji"- zabawa muzyczno- ruchowa. Dziecko poprzez usłyszaną muzykę wyraża swoje emocje.

"Kolorowe balony"- zabawa orientacyjno- porządkowa. Na dywanie leżą kolorowe balony (żółty, czerwony, niebieski, zielony, różowy, biały). Dziecko swobodnie biega między balonami. Na rodzica hasło np. czerwony balon, podbiega do czerwonego balonu i zatrzymuje się koło niego. Zabawa trwa do wyczerpania kolorów balonów.

"Psi Patrol"- kolorowanka. Zachęcamy dzieci do pokolorowania piesków kredkami bądź mazakami.

  

 

Dzień czwarty- czwartek:

"Ciasteczko na przeprosiny"- praca plastyczna. Rodzic daje dziecku kolorową plastelinę. Następnie prosi, aby wykonało ciastko z plasteliny i przypomina, że oczywiście nie można go zjeść. Dziecko najpierw ugniata plastelinę, by zrobiła się miękka, potem według własnej inwencji twórczej lepi ciastko i je dekoruje.

 

"Małpka tupie nóżką"- zabawa ruchowo- naśladowcza. Rodzic czyta wierszyk, a dziecko wykonuje polecenia z wierszyka:

Małpka tupie nóżką (dziecko tupie nogą)

Ona lubi takie gry, (klaskanie, machanie ręką, podskakiwanie, drapanie po głowie, śmianie się)

zawsze robi to co ty (dziecko pokazuje rodzicowi jakie zadania ma wykonać).

 

Dzień piąty- piątek:

"W Krainie dobra i zła"- zabawa dydaktyczna. Rodzic pokazuje dziecku obrazki, które przedstawiają różne sytuacje: smutne, wesołe. Dziecko na podstawie obrazków próbuje ułożyć historyjkę.

"Stary niedźwiedź mocno śpi"- zabawa muzyczno- ruchowa. https://www.youtube.com/watch?v=trY1_BpfM2I

"Kółko graniaste"- zabawa muzyczno- ruchowa. https://www.youtube.com/watch?v=VMG-TPbitZw

 




oddzialy / oddzial-II