Zabawy

 

 „Bańki mydlane”, zabawy badawcze, zapoznanie z właściwościami mydła i zasadą powstawania baniek mydlanych.

„Bańki mydlane”, zabawy badawcze z mydłem i wodą, ćwiczenia oddechowe, zapoznanie dzieci z właściwościami mydła i zasadą powstawania baniek mydlanych, zapoznanie ze sposobami spędzania wolnego czasu, kształcenie poprawnego oddechu poprzez stwarzanie możliwości do jego pogłębiania oraz wydłużania fazy wydechowej.

 

W co się bawić? - słuchanie wiersza Doroty Kossakowskiej.

Franek lubi w piłkę grać,

Zosia mknąć rowerem.

Na wyprawy krótkie, długie

razem z przyjacielem.

Kasia lubi tworzyć prace,

pięknie malowane.

A ja lubię czasem zrobić

dwie bańki mydlane.

Jedna duża, druga mała,

potem średnich dwieście.

Takich pięknych baniek,

nie ma w całym mieście.

Trochę mydła, trochę wody,

jeszcze słomka mała.

I już jest na nudę,

zabawa wspaniała.

Lecą banki w górę,

potem w dół spadają

i mnóstwo kolorów

w swoich brzuszkach mają.

Dorosły pyta: - o czym mówi ten wiersz?

 

Co jest potrzebne do puszczania baniek mydlanych? – wybór rzeczy.

Dziecko ma za zadanie wybrać te przedmioty, które potrzebne są do puszczania baniek mydlanych (kubki, słomki, mydło w kostce i w płynie, płatki mydlane).

Właściwości mydła – zabawa badawcza.

Dziecko oglądają różne rodzaje mydła (mydło w kostce i w płynie, płatki mydlane).

Następnie określa: mydło w płynie jest lepkie, w kostce jest twarde, płatki to małe kawałki mydła.

Wykonanie doświadczeń.

Wybór mydła do puszczania baniek. Rozpuszczanie mydła w wodzie. Sprawdzenie, czy mydła jest wystarczająco, aby można było puszczać bańki mydlane – próby.

 

 

„Słońce świeci, deszczyk pada” – zabawa ruchowa orientacyjno - porządkowa.

Dzieci poruszają się po sali w różnych kierunkach. na hasło: słońce świeci dzieci biegają swobodnie po sali. na hasło: deszczyk pada szybko kucają. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

 

 

„Wiatraczki” – przestrzenna praca plastyczna, ozdabianie papierowych wiatraczków, wdrażanie do porządkowania miejsca pracy, obserwowanie kierunku, siły wiatru, zachęcanie do zabaw

z wiatrem.

Dzieci siedzą w kole, na dywanie. Nauczycielka pokazuje działanie wentylatora.

Rozmowa na temat wiatru:

- w jaki sposób tworzy się wiatr?

- Czy dzieci mogą zrobić wiatr?

- Po czym można poznać, że wieje wiatr?

 

Podanie tematu pracy i sposobu wykonania.

Dzieci otrzymują białe kwadratowe kartki, które mają rozcięcia po liniach: Siadają do stolików, kolorują szablon kredkami, składanie kolejnych rogów z kropkami i przyklejanie klejem. Nauczycielka mocuje wiatraczek do patyczka od szaszłyków szpilką, aby wiatraczek się ruszał należy pomiędzy papier włożyć dwa małe koraliki.

 

Kolorowanie latawca. Karta pracy str. 21.

 



Załącznik(i):   
  • karty_pracy.pdf  (1.71 MB)



  • oddzialy / oddzial-I