Zabawy

 

Ćwiczenia logopedyczne, usprawnienie narządów mowy – język, wargi, żuchwę.

 

Dorosły daje dziecku lusterko. Demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrot­nie.

 

Język przyjechał na wakacje nad morze. Bardzo się zdziwił, gdyż po raz pierwszy w życiu je zobaczył (dzie­ci wysuwają wargi do przodu: oooo). Nie spodziewał się, że jest takie duże (dzieci wysuwają język do góry, w stronę nosa, a potem do dołu, w stronę brody) i takie szerokie (dzieci przesuwają język od jednego do drugiego kącika ust). Wskoczył do wody i przeskakiwał przez fale (dzieci przesuwają język od górnych do dolnych zębów). Zobaczył wśród nich pływające rybki (dzieci wysuwają wargi mocno do przodu). Potem rozłożył sobie kocyk (dzieci wędrują językiem po podniebieniu od górnych zę­bów w stronę gardła) i leżał nieruchomo (dzieci kładą język na dole jamy ustnej, czubek i boki języka dotykają dolnych zębów). Później poszedł grać w siatkówkę plażową (dzieci odbijają czubek języka w różnych miejscach od podniebienia).

 

 

„Poruszaj się jak”, zabawa ruchowa.

Zadaniem dziecka jest poruszanie się jak wymienione przez dorosłego zwierzę. (papuga, pies, delfin, kot, motyl itp.)

 

„Żaglówka”, zabawa konstrukcyjna.

Układanie sylwety żaglówki z figur geometrycznych.

Będą potrzebne: obrazki przedstawiające różne pojazdy wodne, figury geometryczne wycięte z papieru, niebieska kartka papieru.

Dziecko określa kolor i wielkość figur geometrycznych. Segreguje je według jednej, określonej, cechy (koloru, wielkości). Dorosły prezentuje obrazki przedstawiające różne pojazdy wodne i wspólnie z dzieckiem je nazywa, np.: statek, żaglówka, łódka, kajak, motorówka. Dziecko ma za zadanie ułożyć na niebieskiej kartce papieru żaglówkę z otrzymanych figur.

 

Zabawa rytmiczna

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

 

„Dzieci nie lubią” „Lubię – nie lubię” – zabawa pantomimiczna

Dorosły  mówi zdanie, dziecko pokazuje twarzą odpowiednią minkę.

- Lubię chodzić do przedszkola?

- Lubię lody waniliowe?

- Lubię szpinak i marchewkę?

- Lubię, kiedy pada deszcz?

 

 

 

 




oddzialy / oddzial-I