POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS (CZERWIEC, TYDZIEŃ 4)

 

 

„Wakacje”, Słuchanie wiersza A. Widzowskiej, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.

 

 

Kiedy nam buzie ogrzewa lato,

czas na przygody z mamą i tatą.

Czekają góry, pachnące łąki,

morze i plaża, konie, biedronki!

 

Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,

przedszkole na nas grzecznie poczeka,

odpoczną w ciszy lalki, zabawki,

dwie karuzele, miś i huśtawki.

Chętnie wrócimy do naszej pani

z wakacyjnymi opowieściami

o sarnach w lesie, o rybkach w morzu

i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.

Będziemy liczyć białe muszelki,

poznamy nowe, ważne literki,

a ten, kto butów sam nie sznuruje,

w mig się nauczy! Ja już sznuruję!

 

 

Rozmowa kierowana na podstawie wiersza

– Dokąd możemy pojechać na wakacje?

– Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje?

– Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?

– Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu?

 

 „Wakacyjna wy­liczanka”, słuchanie piosenki. Piosenka znajduje się w załącznikach.

 

Osłuchanie się ze słowami i melodią piosenki. Rozmowa na podstawie piosenki. Nauka refrenu fragmentami, metodą ze słuchu.

Tekst piosenki:

1. Konduktorze, konduktorze, czy zabierzesz nas nad morze?

Ref.: Bardzo chętnie, raz i dwa, ale zróbcie to co ja.

 

2. Konduktorze, konduktorze, każdy z tobą jechać może?

Ref.: Pokaż bilet, raz, dwa, trzy. Na wakacje jedziesz ty!

 

 

Rozmowa na podstawie piosenki.

  • Kto to jest konduktor?
  • Gdzie pracuje konduktor?
  • Czy każdy może jechać pociągiem?
  • W jakie miejsca można jechać pociągiem?
  • Jak trzeba zachowywać się w pociągu?

 

Nauka refrenu fragmentami, metodą ze słuchu.

Dziecko powtarza za dorosłym fragmenty tekstu refrenu. Potem, razem z dorosłym, śpiewają te fragmenty. Jeśli dziecko chce na koniec może zaśpiewać refren samodzielnie (głośno, średnio głośno, cicho, wysoko jak ptaszki, nisko jak niedźwiedzie).

 

 

 „W porcie”, zabawa dydaktyczna, utrwalanie umiejętności liczenia.

Na białej kartce dorosły rysuje linię po przekątnej i prosi dziecko, by na jednym polu narysowały fale i ustawiły statki. Następnie prosi, by do portu (na drugie pole) wpłynęły statki i podaje ich liczbę. Dziecko przemieszcza po kartce sylwety statków, przeliczając je.

 

 „Nad wodą”, rozmowa kierowana, utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania nad wodą.

Film edukacyjny:

https://www.youtube.com/watch?v=N4X0RhlMf7Y

Rozmowa na temat zasad bezpiecznego przebywania nad wodą.

Dorosły prosi dziecko, aby powiedziały, jak należy zachowywać się nad wodą.
Dziecko odpowiada na pytanie: Czego nie wolno robić nad wodą?, a dorosły pokazuje odpowiednie obrazki (np. wchodzić samodzielnie do wody bez opieki rodziców, oddalać się od rodziców, kąpać się w głębokiej wodzie, gdy ktoś nie umie pływać). Dziecko dzielą się również swoimi doświadczeniami, jak można spędzać czas nad wodą (np. budować zamki z piasku, łowić ryby, kopać dołki, pływać na strzeżonym przez ratownika kąpielisku lub popłynąć statkiem).

 

„Sałatka owocowa”, zabawa kulinarna, zachęcenia do wykonywanie prostych potraw.

Zabawa kulinarna Sałatka owocowa.

Będą potrzebne: owoce, np.: banany, winogrona, kiwi, plastikowy nóż, tacka, talerzyk, miseczka, deska, salaterka.

Dziecko, po umyciu rąk, siada przy stoliku. Na tackach kładzie obrane owoce, dziecko nazywa je i określa kolor. Dziecko stara się pokroić owoce. Potem wrzuca je do miseczek i  miesza.

Wspólne jedzenie samodzielnie wykonanego posiłku.                   
Dziecko myje ręce, siada przy stole, mówi, z jakich owoców wykonało sałatkę. Dorosły mówi: Smacznego! Dziecko odpowiada: Dziękuję! Potem dziecko może dzielić się swoimi wrażeniami smakowymi i opowiadać, co sprawiło im trudność, a co nie – w trakcie wykonywania prac.                         

 

 

 



Załącznik(i):   
  • 21_Wakacyjna_wyliczanka_wokal.wma  (2.30 MB)


  • Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.

     



    oddzialy / oddzial-I