LATO (CZERWIEC, TYDZIEŃ 2)

„Przyjście lata”, słuchanie fragmentu wiersza J. Brzechwy.

I cóż powiecie na to,
że już się zbliża lato?
Kret skrzywił się ponuro:
- Przyjedzie pewnie furą.
Jeż się najeżył srodze:
- Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął:
- Ja nie wierzę.
Przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdną:
- Wiem coś o tym.
Przyleci samolotem. (…)
- Nieprawda! Lato zwykle
przyjeżdża motocyklem!
- A ja wam to dowiodę,
że właśnie samochodem.
- Oświadczyć mogę krótko,
przypłynie właśnie łódką.
A lato przyszło pieszo -
już łąki nią się cieszą,
i stoją całe w kwiatach
na powitanie lata.

Rozmowa na temat wiersza:
- O czym rozmawiały zwierzęta?
- Jak przyszło lato?
- W co wystroiły się łąki na powitanie lata?

 

„Kolorowy kapelusz”, praca plastyczna, rozwijanie umiejętności plastycznych.
Będzie potrzebne: farby, korek, kartka z konturami kapelusza.

Podanie tytułu pracy.

Omówienie sposobu wykonania:
- odbijanie kropek korkiem umoczonym w farbie.

 

„Lody”, zabawa dydaktyczna, ćwiczenie umiejętności kontynuowania rytmu.

 

Nauczycielka pokazuje lizanie lodów, zadaniem dzieci jest odgadnięcie, co ona robi. Rozmowa na temat, jakie lody dzieci lubią, jak należy jeść lody?

Ćwiczenie języka – naśladowanie lizania lodów: wysuwanie języka do przodu przy otwartych ustach i chowanie go.

Układanie lodów wg określonych rytmów. Układamy jak poniżej obrazki lodów a dziecko kontynuuje ich układania wg. podanego wzoru.

 

„Letnie owoce”, praca z obrazkiem, poznanie nazw kilku owoców (truskawki, poziomki, czereśnie),wyrabianie nawyków prozdrowotnych; zachęcanie do zdrowego odżywiania się, do spożywania różnorodnych owoców; doskonalenie procesów poznawczych: uwagi i spostrzegania.

Rozmowa na temat ilustracji owoców (truskawki, poziomki, czereśnie, czarne jagody), jak się nazywają owoce, określają wielość, kolor.

Truskawki – oglądanie eksponatów. Dzieci dotykają owoce, wąchają je, sprawdzają czy są miękkie czy twarde, jaki mają kolor, opisują ich cechy. Degustacja truskawek.

 

„Lato”, słuchanie piosenki, rozwijanie wrażliwości słuchowej.

Utwór znaduje się w złącznikach

Tekst piosenki:

I.Coraz bliżej są wakacje
i przedszkola czas się kończy.
Już niedługo plecak wezmę,
nowa czeka mnie przygoda.

Ref.: Przyszło dzisiaj do nas lato.
Hej, dzieciaki! Co wy na to?
Słońce grzeje, woda chłodzi,
trochę lodów nie zaszkodzi.

II. Jeszcze tylko misia schowam,
sprzątnę farby i pastele.
Wezmę kapcie, worek, ręcznik
i pożegnam się z Maciejem.

 

Rozmowa na temat piosenki.
– Z czym udacie się na wakacje?
– Co będziecie podczas nich robiły?
– Jak przygotujecie przedszkole na swoją nieobecność?
– Z kim się pożegnacie?

 



Załącznik(i):   
  • 47_Sciezka_47.wma  (1.53 MB)


  • Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.

     



    oddzialy / oddzial-I