Zabawy

 

„Co lubimy?” – zabawa ruchowa.

Dziecko maszeruje do dowolnej muzyki. na przerwę zatrzymuje się. Dorosły pyta się dowolnego dziecka: co lubisz robić? – wybrane dziecko mówi np. skakać – i wykonuje daną czynność.

 

„Rozpoznaj kolory” -zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie i nazywanie kolorów

Będą potrzebne: kartki w trzech kolorach, drobne zabawki i przedmioty w kolorach obręczy.

Segregowanie przygotowanych drobnych zabawek i przedmiotów ze względu na kolor.

 

„Co zginęło ze środka koła?” - ćwiczenia pamięci.

Będą potrzebne: 4 różne niewielkie zabawki.

Dorosły pokazuje dzieciom zabawki. Dziecko odwraca się tyłem, a dorosły zabiera jedną zabawkę i chowa za plecami.

 

 

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

 

Dorosły najpierw demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrot­nie.

 

Język wyruszył w podróż dookoła świata (dzieci rysują koła językiem, po górnej i po dolnej wardze). Wędrował przez góry i doliny (dzieci unoszą język za górne i za dolne zęby), a potem wspiął się na wysoką górę (dzieci czubkiem języka dotykają do górnego wałka dziąsłowego), z której rozpoście­rał się przepiękny widok. Bardzo go zadziwił (dzieci wysuwają wargi do przodu – ooooo). Kiedy z niej zszedł, zobaczył gromadkę dzieci i przywitał się z każdym osobno (dzieci dotykają językiem każdego zęba osobno na górze i na dole). Potem długo płynął łódką i machał wiosłami (dzieci przesuwają język do prawego i do lewego kącika ust). Na koniec wsiadł do samolotu, który leciał wysoko nad chmurami (dzieci przesuwają język po górnej wardze), aż wreszcie wylądował na ziemi (dzieci chowają język za dolne zęby).

 

Zabawy rytmiczne

https://www.youtube.com/watch?v=ZNYBvHTGP1U

 

Kolorowanka. W załącznikach można pobrać plik z kilkoma do wyboru.

 



Załącznik(i):   
  • dzien-dziecka-swietujemy-nasza-odmiennosc-szanujemy-176-1413.pdf  (494.75 KB)



  • oddzialy / oddzial-I