DZIECI TO MY (MAJ, TYDZIEŃ 4)

„Co dzieci kochają?” - słuchanie wiersza A. Bayer, kształtowanie postawy tolerancji, wypowiedzi dzieci na podstawie wiersza, ćwiczenia słownikowe, rozwijanie wyobraźni oraz pamięci logicznej i mechanicznej, tworzenie pełnych zdań, przejawianie oznak: życzliwości, dobroci, koleżeństwa wobec innych dzieci.

 

Co dzieci kochają? wiersza Anny Bayer.

Dzieci kochają landrynki

i słodką lemoniadę.

Śmieją się im buzie

gdy widzą czekoladę.


Dzieci kochają aniołki,

drewniane pajacyki,

bezpieczne ręce ojca,

na biegunach koniki.


Dzieci kochają podróże,

wycieczki z przygodami.

Bułeczki jagodowe

robione ręką mamy.


Dzieci kochają zabawę,

na każdym kontynencie,

więc dajcie im się bawić,

a będą uśmiechnięte.

Wyjaśnienie niezrozumiałych słów: landrynki, lemoniada, kontynent.

Pokaz kontynentów na globusie.

Co dzieci kochają? – wspólna recytacja wiersza z wykorzystaniem obrazków (pogrubiony tekst w wierszu) zamieszczonych w prezentacji multimedialnej pt. co dzieci kochają (w załącznikach).

 

 

„Dzieci to my” – rozmowa na postawie zdjęć przedstawiających dzieci z różnych stron świata, uświadamianie podobieństw między różnymi dziećmi.

Oglądanie zdjęć przedstawiających dzieci z różnych stron świata.

Dziecko ogląda zdjęcia przedstawiające dzieci z różnych stron świata. Dorosły zachęca dziecko do opisywania, co robią dzieci na zdjęciu, jak wyglądają. Mówi, z jakiego kraju (kon­tynentu) pochodzą.

Prezentacja multimedialna pt. „dzieci świata” znajduje się w załącznikach.

Prezentacja dziecka – Jacy jesteśmy?

Dorosły zachęca dziecko, aby opowiedziały o sobie: przedstawiły się z imienia i nazwiska, powiedziały, co je cieszy, co lubią robić.

„Dobre zwyczaje” - zabawy przy piosence, wdrażanie do kulturalnych zachowań.

 

Zabawa rytmiczna Rytmiczne słowa.

Dzieci powtarzają wspólnie z nauczycielem (z klaskaniem) zwroty grzecznościowe:

dzień dobry, proszę, dziękuję, przepraszam, do widzenia w rożnym rytmie zaproponowanym

przez nauczyciela.

Słuchanie piosenki znajdującej się w załącznikach.

Tekst piosenki:

Dobre zwyczaje

  1. Słonko ma bardzo dobre zwyczaje:

„dzień dobry” mówi, gdy rano wstaje.

„Dzień dobry, dzień dobry,

dzień dobry wam,

sto jasnych promyków

każdemu dam”.

 

II.  Gdy słonko chmura pokryje siwa,

mówi: „przepraszam”, potem odpływa.

„Przepraszam, przepraszam,

to tylko żart,

po niebie mnie gonił

wesoły wiatr”.

III. Słonko dzień cały po niebie chodzi,

„dobranoc” mówi, kiedy zachodzi.

„Dobranoc, dobranoc,

zbudzę was znów,

a teraz dobranoc,

przyjemnych snów”.

Rozmowa na temat piosenki.

• Wypowiedzi dzieci na temat zachowania słoneczka:

- co słoneczko mówi, gdy rano wstaje

- co mówi chmura, gdy zakryje słoneczko

- co mówi słonko, kiedy zachodzi

 

„Zabawka dla mojego kolegi (mojej koleżanki)”praca plastyczna, kształcenie sprawności manualnej poprzez rwanie papieru.

 

 

Naklejanie na kartkach obrazków rożnych zabawek (wyciętych przez dorosłego z kolorowych czasopism), którymi dzieci chciałyby się pobawić ze swoimi kolegami. Podkreślanie znaczenia wspólnej, zgodnej zabawy i dzielenia się zabawkami.

 

Będą potrzebne: gazetki reklamowe (lub zdjęcia zabawek), nożyczki, klej, kredki, kartki.

 

Dorosły umieszcza w głównym miejscu sali gazetki (zdjęcia). Dorosły prosi, aby dziecko zastanowiło się, czy moż­na jakoś połączyć/zmienić gazetki (zdjęcia) i stworzyć nową, wymarzoną dla nich zabawkę. Zachęcamy dziecko aby starało się oderwać (z jak największą dokładnością) z gazet elementy potrzebne do wykonania pracy. Dziecko mogą wymyślić nowe nazwy, zastosowania itp. Następnie przyklejają swoje wytwory. Mogą do nich coś dorysować, a N. zapisuje nazwę zabawki i jej zastosowanie.

 

„Gdzie jest ta zabawka?” - zabawa matematyczna, wdrażanie do posługiwania się zwrotów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, obok, za, przed).

 

Będą potrzebne: Lalka, samochód, puzzle, przytulanka.

N. pokazuje dzieciom zabawki, które będzie rozmieszczać w sali. Zadaniem dzieci jest odpowiedź na pytanie N.: Gdzie jest...? N. powinien tak rozmieścić zabawki, aby dzieci używały zwrotów określają­cych położenie przedmiotów w przestrzeni (na, obok, za, przed).

 



Załącznik(i):   
  • Co_dzieci_kochaja.pptx  (788.58 KB)
  • Dobre_zwyczaje.wma  (1.33 MB)
  • dzieci_swiata.pptx  (7.65 MB)


  • Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.

     



    oddzialy / oddzial-I