MOI RODZICE (MAJ, TYDZIŃ 3)

„Rodzinka” – słuchanie opowiadania A. Surowiec, ugruntowanie pojęcia ,,rodzina”.

Moja rodzina – wypowiedzi dzieci na określony temat (członkowie rodziny) na podstawie ilustracji, ugruntowanie pojęcia ,,rodzina”, wdrażanie do prawidłowego określania członków rodziny, kształtowanie serdecznych zachowań wobec osób bliskich.

 

Wypowiedzi dziecka na temat swojej rodziny (członkowie rodziny) na podstawie przedstawionej ilustracji.

 

Rodzinka – słuchanie opowiadania Anny Surowiec.

W pewnym domu rodzice mieszkają, którzy małego synka i malutką córeczkę mają.

Mama jest dumna ze swoich dzieci, tata zaś dzieciom przykładem

świeci. Cieszy się dziadek, że ma już wnuka, cieszy się babcia, że

wnuczkę ma. Dziadek i babcia wnuki kochają i prezentami je rozpieszczają.

Dziadek książeczki ciągle kupuje, babcia zaś smaczne obiadki gotuje.

 

Rozmowa na temat opowiadania, wyjaśnienie współzależności w rodzinie

- Wymieńcie członków rodziny występujących w opowiadaniu. ( tata,

mama, syn, córka, babcia, dziadek).

- Jak nazywa się mama i tata? (rodzice)

- Jakie są dzieci w tej rodzinie? (córka, syn)

- Kto to są wnuki?

 

 

„Prezenty dla rodziców”- praca plastyczno – techniczna, wykonanie świeczników z płyt CD, zapoznanie z pojęciem, oglądanie różnych świeczników, sprawianie radości bliskim poprzez obdarowanie samodzielnie wykonaną niespodzianką, rozwijanie uczucia miłości, szacunku i życzliwości wobec mamy.

 

Słuchanie wiersza Joanny Myślińskiej

Kiedy będę bogaty:

Kiedy już będę bardzo bogaty,

to kupię swojej mamusi kwiaty

- wtedy szczęśliwa będzie rodzina,

że ma takiego dobrego syna.

 

Rozmowa na temat wiersza, co możemy dać rodzicom w prezencie, jak nie mamy pieniędzy.

 

Świecznik dla mamy i taty - podanie tematu i zapoznanie z kolejnymi etapami pracy.

Praca dzieci.

Dzieci siadają do stolików, na których leżą płyty CD, różnego rodzaju ozdoby (koraliki, kwiatki, motylki, nutki z dziurkacza ozdobnego), klej magic lub czarodziejski, pędzelki, podgrzewacze.

Przyklejanie ozdób wg własnego pomysłu, pozostawienie pośrodku

miejsca na podgrzewacz. Po zakończeniu pracy każde dziecko stawia

podgrzewacz na swoim świeczniku. Mycie rąk.

 

 

„Piosenka o sprzątaniu domu”- słuchanie piosenki, rozwijanie poczucia rytmu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

Piosenka o sprzątaniu domu

słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński

Mama i tata to nie są roboty 
Zawijaj rękawy, bierz się do roboty! 

Samo się nie zrobi pranie, odkurzanie 
I mycie podłogi i kurzu ścieranie. 
Same się ubrania nie poukładają 
I same talerze się nie pozmywają. 

Twoje łóżko nie chce samo się pościelić
A chwasty w ogródku same się wypielić.

Skoro wszyscy razem w domu tym mieszkają
Wszyscy niech tak samo o porządek dbają.

Utwór pochodzi z płyty "Piosenki Zdrowych Dzieci"

 

 

Jak pomagamy rodzicom? - rozmowa na podstawie piosenki i własnych doświadczeń.

 

 

 

„Moja rodzina” – zabawa dydaktyczna, ćwiczenia liczenia w zakresie 3.

 

Będzie potrzebne: duże serce wycięte z białego brystolu, serca wycięte z papieru, klej.

Dzieci wymieniają członków rodziny. Liczą, ile osób jest w rodzinie każdego dziecka i naklejają na dużej sylwecie serca odpowiednią liczbę małych serduszek.

 

 

 

 

„Jesteśmy razem”- słuchanie wiersza B. Szelągowskiej, wdrażanie do słuchania ze zrozumieniem.

 

Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Jesteśmy razem!

 

 

Zakwitły maki w ogrodzie.

Mamie je podaruję.

A siostra zrobi laurkę –

sama ją namaluje.

 

 

Ja tacie umyję samochód

i zrobię to razem z bratem.
 

Sam raczej bym nie dał rady -

obydwaj kochamy tatę!

 

 

Każdy zna takie słowo,

ważne dla córki, dla syna.

Oznacza miłość, wspólnotę…

Jakie to słowo?

RODZINA!

 

 

Rozmowa na podstawie wiersza.

−−Co dziecko podaruje mamie?

−−Co dzieci zrobią dla taty?

−−Co to jest rodzina?

−−Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?

 

 

 

 

 



Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.

 



oddzialy / oddzial-I