POZNAJEMY ZAWODY (MAJ, TYDZIEŃ 2)

Cel: pogłębianie wiedzy na temat wybranych zawodów.

 

 

„Co robią moi rodzice?”- wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń, zapoznanie z różnymi zawodami.

 

Rozmowa na temat rodziców:

- kogo kochacie najbardziej?

- co wiecie o swoich rodzicach?

- gdzie pracują twoi rodzice?

Omówienie ilustracji przedstawiające różne zawody zawarte w prezentacji multimedialnej (w załącznikach)

 

 

Zabawa dydaktyczna – Kim jest moja mama, mój tata ? – pokazywanie

czynności wykonywanych przez rodziców – pantomima.

 

 

 

„W sklepie” – praca plastyczna, wdrażanie od estetycznego wykonania pracy.

 

Rozmowa na temat zakupów:

- Kto robi zakupy u was w domu?

- Gdzie można kupować produkty?

- Jak wygląda sklep?

- Co jest potrzebne do zakupów?

- Kto pracuje w sklepie?

 

Prezentacja różnych elementów wyposażenia sklepu, asortymentu, pieniędzy.

 

Podanie tematu i sposobu wykonania pracy.

Każde dziecko otrzymuje kartę z czterema narysowanymi liniami poziomymi, które tworzą półki w sklepie. Zadaniem dzieci jest poustawianie „produktów” (figury geometryczne) na półki. Utrudnieniem jest, że na jednej półce mogą stać „produkty” o takim samym kształcie np. koła lub trójkąty lub prostokąty.

 

Praca dzieci.

Dziecko siadają do stolika, gdzie przygotowane są figury geometryczne.

Dzieci przyklejają figur klejem w sztyfcie. Po skończonej pracy myją ręce.

 

„Kuchenna orkiestra” – improwizacje przy muzyce, poznanie zawodu kucharza oraz przedmiotów potrzebnych mu do pracy, rozwijanie zdolności muzycznych.

 

Rozmowa na temat zawodu kucharza na podstawie ilustracji. Oglądanie i opisywanie wyglądu przyborów wykorzystywanych w kuchni.

Jakie dźwięki wydają naczynia kuchenne? - zabawa muzyczna. Próby „grania”:

- dwie pokrywki

- dwie metalowe łyżki

- dwie drewniane łyżki

- stukanie łyżką o dno garnka

- mieszanie metalową łyżką w metalowym dzbanku lub misce.

 

 

„Do kogo ta kartka?” – zabawa dydaktyczna, utrwalenie znajomości kolorów i figur geometrycznych.

Rozmowa na temat zawodu listonosza na podstawie ilustracji.

 

Będą potrzebne: koperty ze znaczkami, na których umieszczone są figury po 1 lub 2 każdej figury; skrzynki na listy, zrobione z czerwonego brystolu i np.: szarej tekturki z  figurami ( na brystolu wycinamy "okienko", po czym brystol i tekturkę sklejamy u dołu i po bokach).

 

https://2.bp.blogspot.com/-EHHoYdmx3Ec/VhaRWZlb6HI/AAAAAAAAGxE/0s5bQZ-1vh0/s320/2015-10-08%2B11.07.45.jpg

 

Nazywanie figur na skrzynkach.

Dziecko wybiera dowolną kopertę, podaje nazwę figury znajdującej się na znaczku i wrzuca do odpowiedniej skrzynki, ponownie podając nazwę figury, np.: "List z kołem wędruje do skrzynki z kołem", "List z kwadratem, wędruje do skrzynki z kwadratem". Tym samym ćwiczymy wypowiadanie się pełnymi zdaniami.

 

„U fryzjera” – słuchanie opowiadania W. Badalskiej, rozwijanie umiejętności odpowiadanie na pytania dotyczące jego treści.

 

Słuchanie opowiadania W. Badalskiej U fryzjera.

 

– Jutro pójdziesz z babcią do fryzjera – powiedziała mama.

Kasi trochę żal było kucyków. Ale do fryzjera poszła.

– Jak mam obciąć? – spytał pan Alfred i brzęknął nożycami nad głową Kasi. – Równo z uszami czy wyżej?

– Może być z uszami – zdecydowała babcia.

Pan Alfred pochylił się nad krzesłem. Nożyce błysnęły raptownie.

– Nie dam! – wrzasnęła Kasia. Zeskoczyła z krzesła, zerwała z szyi kolorowy fartuszek, którym pan Alfred troskliwie ją okrył, i pobiegła do drzwi. – Nie pozwolę! Za nic nie

pozwolę! – krzyczała głośno.

– Ależ, Kasiu, co tobie? Uspokój się. Przecież mamusia prosiła. Zgodziłaś się już.

– Zgodziłam! Ale nie z uszami! Uszu nie pozwolę sobie obciąć. Za nic nie pozwolę...

I Kasia rozpłakała się w głos. Ale zaraz się uspokoiła, bo wszyscy: i babcia, i pan Alfred, i panie, które siedziały pod suszarkami, zaczęli się śmiać i śmiać. Jakby mieli z czego!

 

Rozmowa na temat opowiadania.

Gdzie poszła Kasia z babcią?

Jak miał na imię fryzjer? Jak miał ściąć włosy dziewczynce?

Dlaczego Kasia uciekła z krzesła? Dlaczego wszyscy zaczęli się śmiać?

 

Dzielenie się swoimi spostrzeżeniami z pobytów w gabinecie fryzjerskim. Udzielanie odpowiedzi na pytania: Co tam się znajduje? Co robi fryzjer?

 



Załącznik(i):   
  • Zawody.pptx  (7.33 MB)
  • karty_pracy.pdf  (1.71 MB)


  • Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.

     



    oddzialy / oddzial-I